W pierwszej kolejności należy pobrać GJ PSSG Utillity pobierz tu(klik) , DXTBmp pobierz tu(klik) oraz jakiś program do obróbki grafiki na przykład Gimp(wszystkie przedstawione aplikacje posiadają licencję freeware.
Przed rozpoczęciem pracy wykonaj kopie zapasową folderu z autem które przerabiasz.
kolejnym krokiem będzie skopiowanie pliku z gry Racedriver GRID z autem które mamy zamiar upiększyć.W tym celu udajemy się do folderu i kopiujemy folder (folder z grą\cars\lam\livery_user\tehtures_high)."lam" oznacza Lamborghini .Poniżej lista z objaśnieniem skrótów aut : 350 - Nissan 350Z 390 - Nissan R390 GT-1 787 - Mazda 787B 911 - Porsche 911 GT3 RSR b05 - Lola B05-40 b06 - Lola B06-10 bmw - BMW 320SI bos - Ford Mustang Boss 302 c5r - Chevrolet Corvette C5-R c6r - Chevrolet Corvette C6-R c65 - Courage C65 cam - Chevrolet Camaro Concept ccg - Koenigsegg CCGT ccx - Koenigsegg CCXR cha - Dodge Challenger Concept cor - Toyota Corolla GT-S cre - Creation CA06/H-JUDD dbr - Aston Martin DBR9 df3 - Dallara Formula 3 esp - Panoz Esperante fmj - JRC FJ1000 gto - Pontiac GTO gtr - Ford Mustang GT-R Concept imp - Subaru Impreza je4 - Ford Doran JE4 lac - Chevrolet Lacetti lam - Lamborghini Murcielago RGT lc7 - Courage LC70 mop - Dodge Charger SRT-8 Drift nsx - Honda NSX-R ply - Plymouth AAR Cuda r10 - Audi R10 TDI rx7 - Mazda RX-7 FD3S s15 - Nissan Silvia sal - Saleen S7R sky - Nissan Skyline GT-R Z-Tune soa - Toyota Soarer spk - Spyker C8 Spyder stk - Jupiter Eagleray MK5 sup - Toyota Supra tch - TVR Tuscan Challenge vip - Dodge Viper SRT-10 zon - Pagani Zonda R
Po skopiowaniu folderu czas rozpocząć zabawę !Odpalamy GJ PSSG Utylity klikamy w nim na Browse wskazujemy na skopiowany przez na folder a w nim zawarty plik o nazwie :lam_tex_high_user.pssg
Teraz w programie GJ PSSG Utylity należy rozpakować ten pik i w tym celu klikamy na "Extract"i w nowym okienku pod komunikatem "PSSG Files has been extracted." klikamy "OK".Dzięki temu zabiegowi rozpakowaliśmy plik PSSG i w folderze texteres_high powstał nowy folder "lam_tex_high_user.pssgfiles",a w nim pliki w formacie DDS które otworzymy za pomocą aplikacji DXTBmp.
Odpalamy DXTBmp i otwieramy plik o nazwie lam_main.Po otworzeniu zapisujemy plik jako 24 bit BMP image.Tak zapisany plik otwieramy teraz w edytorze grafiki (np.Gimp)
Na pierwszy rzut oka czarna magia ale spokojnie aby ułatwić sobie prace powtórzmy wszystkie kroki z livery_user00 i zobaczymy coś takiego (za pomocą Gimpa zmieniłem kolor czarny na biały dzięki czemu widzać poszczególne cześć karoserii.Celem lokalizacji warto dla ułatwienia odpalić GRID i zrobić sobie screeny auta z wszystkich stron(Frapsem,xfire)
Teraz wszystko w Waszych rekach trochę chęci,fantazji i niezbędnego maximum czasu.Po zakończeniu pracy gdy już jesteśmy zadowoleni z projektu zapisujemy projekt w formacie png i ten plik wrzucamy do DXBmp i zapisujemy jako DDS texture.Teraz w programie GJ PSSG Utility klikamy na "Import" i potwierdzamy klikając "OK".Teraz w explorer windowsa wychodzimy z folderu lam_tex_high_user_pssgfiles,klikamy na plik lam_tex_high_user.pssg i kopiujemy go do folderu z grą\cars\lam\liveryuser\textures_high i tu go podmieniamy.Odpalamy grę i możemy ciszyć się naszym ślicznym autkiem.
Poniżej przykładowy projekt i efekt w GRID :
Post w trakcie budowy
Here english leanguage tutorial http://www.allquests.com/question/23049 … -GRID.html
|